Een cover om te zoenen

Het is het innerlijk wat telt, uiteraard. Maar we weten ondertussen ook wel allemaal dat dat bewonderenswaardige innerlijk veel sneller ontdekt wordt wanneer het op een aantrekkelijk uiterlijk kan rekenen als wegwijzer naar die mooie binnenkant.

Hier het verhaal van mijn favoriete cover.

In het jaar 2011 werd mijn baby geboren. Ik zat niet op een roze wolk, maar er eerder middenin: een zachte babywereld van roze mist, waarin ik niet veel verder kon kijken dan de volgende borstvoeding.

In de voorgaande jaren had ik nog amper een boek vastgehad, en ik was er ook niet echt naar op zoek. Maar op een dag kwam ik toevallig in een boekenwinkel terecht en daar zag ik dit boek:

DSC_0309

Bridget Jones´s Diary van Helen Fielding, in een uitgave van The Penguin Ink Series, met een cover ontworpen door Tara McPherson.

Het was liefde op het eerste gezicht. Ik kocht het boek en las elke avond een stukje, na de standaard twee uur durende huilsessie van baby, en voor de twee à drie uurtjes slaap die ik zou krijgen voor het tijd was voor de eerste nachtvoeding. Dat kwartiertje lezen werd een lichtje in de mist. Dat boek was zo grappig en raak… Dus ook op het tweede gezicht was het ware liefde. Bridget heeft me weer aan het lezen gezet, en sindsdien lees ik zo´n twee boeken per maand.

Waar het dus eigenlijk op neer komt, is dat ik me door een blondje heb laten verleiden, en dat ik er geen spijt van heb gehad.

Heeft iemand van jullie een favoriete cover? Of heb je je ooit laten verleiden enkel door een cover? En hoe is dat afgelopen?

Geef een reactie

