Liefdesbrief (1)

Hieronder vind je de eerste brief van de schrijfopdracht die ik mezelf deze maand gegeven heb. Veel leesplezier 🙂

 

Lieve Y,

Ik weet dat je deze brief moet weggooien nadat je hem gelezen hebt (of beter nog: burn after reading), maar ik wou je er toch mee verrassen omdat het morgen je verjaardag is.

Straks, terwijl jij in zeven haasten je kleren bij elkaar raapt, zal ik deze brief in de zak van je overjas stoppen. En wanneer je klaarstaat om de voordeur uit te glippen, links en rechts spiedend in de donkere straat, zal ik je een bericht sturen op je gsm, om je te waarschuwen dat dit briefje in je jaszak zit. Zodat je het kan lezen voor je thuiskomt.

Ik wil je dus hierbij een heel erg gelukkige 40e verjaardag wensen. Uiteraard kan ik er morgen niet bij zijn, maar daar ga ik nu niet over zeuren. Ik ben geen fan van al dit geheimzinnige gedoe, en soms vraag ik me af hoe ik in godsnaam in deze soap verzeild ben geraakt waarin ik nepafspraakjes maak met fictieve vriendinnnen, en condooms verstop in mijn laarzen. Ik hou er niet van dat je nooit kan blijven. Dat we nooit langer kunnen praten dan de duur van een kop koffie. Dat ik alle liefde en leugens niet kan plaatsen (want ik weet dat je van A houdt en ik van B, en desondanks, of precies juist daarom, enfin).

En ik heb al zo vaak gedacht dat het nu maar eens afgelopen moet zijn. Wanneer ik een week lang niks van je gehoord heb, bijvoorbeeld. Of wanneer ik na een van je bezoekjes nog eenzamer achterblijf dan ik daarvoor was. Maar dan sta je daar opeens weer met dat lijf, en die handen, en die mond van jou, en dan weet ik dat er geen ontsnappen aan is. Dat er geen enkel scenario is waarin ik aan het groen van je ogen zou kunnen weerstaan. Het is allemaal erg onpraktisch en illegaal en ontzettend camp af en toe, maar ik heb voor het eerst in zo lange tijd weer het gevoel dat ik leef. Dat er met het verstrijken van de jaren toch iets jongs en moois in mij is achtergebleven, dat door die groene ogen gezien en herkend wordt.

Heel erg bedankt daarvoor.

Je bent een verrukkelijke man.

 

X.

 

 

 

 

7 gedachtes over “Liefdesbrief (1)

  1. Myriam Dings

    Ik denk daar van alles bij… zeer diverse dingen… en ik ga je toch niet vertellen wàt! :-p
    Maar het lijkt mij toch niet echt “leuk” om in zo’n situatie te moeten leven…

    1. Dat is goed, dat het veel oproept. Dat was de bedoeling 😉

      Ik weet niet of je wel kan spreken van in zo´n situatie te “moeten” leven, omdat je er uiteindelijk wel zelf voor kiest -of niet?

      Ik heb misschien wat teveel Mad Men gezien de laatste tijd 🙂

    1. Het is een interessante oefening, zeker omdat ik er vier tamelijk verschillende wilde schrijven (wat wel gelukt is, denk ik… ge zult wel zien).
      Die “ik heb nog iets voor u” is een leuk initiatief! Maar ik denk dat ik bang zou zijn dat het niet genoeg zou zijn. Een liefdesbrief schrijven in plaats van een ander legt de lat toch wel erg hoog. Maar mensen mogen me altijd contacteren hoor, zeker aan dat tarief 😉

  2. Pingback: Lezerswedstrijd: win een turrón – Kattebelletjes

Geef een reactie

