Nieuw project: de woonblog

Heb deze zomer best veel plezier gehad met het dagboek van de kleine Inés, waarover binnenkort hopelijk meer.

En ondertussen gaan we nog eens iets anders op poten zetten.

Vrienden en familie vragen geregeld hoe het nu zit met de verhuis, en ik heb gemerkt dat ik daar onderhand hetzelfde antwoord op begin te geven als toen mijn Spaanse medemensen mij een aantal jaar geleden op de meest onmogelijke plaatsen en momenten vroegen of wij Belgen nu al een regering hadden (in de supermarkt, bij de dokter, bij de politie, etc.). Dan haalde ik met de glimlach van een Pierrot (zie foto hierboven, toeval bestaat niet) mijn schouders op.

Wat ons huisje betreft, zitten we dus een beetje in dezelfde fase. Maar ik koester de hoop dat we er tegen eind september eindelijk echt in kunnen. (Of dat we toch tenminste kunnen verhuizen vooraleer de Spanjaarden een regering hebben. Jaja, nu is het hun beurt.) Dus het wordt tijd om me in de startblokken te zetten, als ik jullie daar op een ietwat serieuzer gedocumenteerde manier deelgenoot van wil maken.

Die perikelen zullen hier te volgen zijn: La Casa de las Mariposas.

Daar zijn momenteel nog niet bepaald veel vlinders te ontdekken, maar het is dus de bedoeling dat daar langzamerhand verandering in zal komen.

Ik heb er wel lang over getwijfeld of ik daar een blog over zou maken, maar ik ga het uiteindelijk toch doen want:

  1. zoals je zal zien geef ik niet zomaar alles prijs, dus het zal geen inbrekershandleiding ofzo worden (en dan nog, het huis van de buren is dubbel zo groot, wat gaan ze bij ons komen zoeken)
  2. gaat het mij ook voornamelijk om het verhaal
  3. houden Belgen naar het schijnt erg van woonblogs en voor-en-na-foto´s (en daar zullen er vast genoeg van zijn)
  4. kan ik zo iedereen op de hoogte houden die op de hoogte gehouden wil worden
  5. word ik door die blog vast een beetje gepusht om de handen uit te mouwen te steken, want ik heb al gemerkt dat ik harder werk als er meegekeken wordt (wat alleen maar menselijk is, nietwaar)

So there we go. De woonblog.

 

11 gedachtes over “Nieuw project: de woonblog

    1. Ja jong, dat was een geweldig grote stap hoor, hier die grond kopen. Als ik nu voorbij de begraafplaats rijd, denk ik “Voila, daar gaan we later liggen” 😀 Maar ge weet natuurlijk nooit he, en een huis kunt ge altijd verkopen. Ik mis België en familie en vrienden heel erg, maar moesten we naar België gaan, dan moet mijn man zijn vrienden en familie missen. En onze dochter groeit hier heel vrolijk op. Bovendien had ik in België geen vast werk, en mijn man hier wel, eigenlijk is het op basis daarvan dat we indertijd besloten hebben dat ik naar hier zou komen.

  1. Oh super, ik ben zo’n Belg die houdt van voor/na-foto’s enzo (al zit daar ook wel enige beroepsmisvorming achter), dus ik ga zeker een kijkje nemen.
    Veel succes alleszins! Wij verhuizen volgende week (aaaargh), dus we zitten een klein beetje (want geen bouwstress enzo bij ons) in hetzelfde schuitje 🙂

Geef een reactie

