Tip van de Dag!

De eerst aan u voorgeschotelde tekst “Twee sterren” was vandaag Tip van de Dag op azertyfactor.be (ik had het zelf een beetje laat door). Met een mooie bespreking erbij van Anne Janssen, die ik hier weer tegen alle regels van de bescheidenheid in ga delen, evenals de vreugde die dit alles bij mij opriep: jeeeej!

“Dit kortverhaal springt meteen in het oog vanwege de mature schrijfstijl. De opening wekt nieuwsgierigheid op en nodigt uit tot verder lezen. Vooral de subtiele details waarmee het kleine meisje, een kleuter nog, wordt beschreven maakt de pijn van de situatie bijzonder tastbaar: ‘Haar voeten zweefden hoog boven de grond, maar ze wiebelde niet met haar benen. Wat je van een klein meisje op een hoge stoel toch zou verwachten.’ Door de opbouw van de tekst weet de schrijfster de lezer aanvankelijk te shockeren om er enkele regels later voor te zorgen dat deze verontwaardiging in twijfel wordt getrokken. De laatste alinea is goed gekozen en rondt het verhaal op sterke wijze af.”

 

 

20 gedachtes over “Tip van de Dag!

      1. Zalig!! Ik had het ook nog niet egzien, zo sturen de mails kennelijk nogal laat door. “Een sobere, mooie taal”, dat is helemaal hoe jij schrijft 🙂 Ben zo blij voor jou! Jammer dat ik niet kan gaan, anders hadden we samen kunnen gaan, hoe tof zou dat geweest zijn…

  1. tine

    Prachtig, ontroerend en zeer verrassend verhaal. Ik was er echt van aangedaan. Mooi geschreven ook. Heb zelfs een tijdje rondgelopen met het idee ook een sterretje te nemen. Dat is dan inderdaad “iets” en “voor altijd”.
    Bedankt.
    En je weet dat ik al je verhalen uitprint en bij mij hou.
    Liefs,
    Tine

    1. Bedankt Tine, ik hoop wel dat het niet te pijnlijk voor je was… En dat je de week goed doorgekomen bent. Ik heb aan je gedacht. Heel veel liefs! ik ken het teken niet voor sterretjes, dus stuur ik je veel hartjes ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

  2. blogdame

    Yeah! En wat een fijne complimenten. Mooi verhaal met triest onderwerp, dat zeker aandacht verdient. Het verhaal vond ik ook zeer geslaagd. Sterkte Tine.

Geef een reactie

