Een turbulente Campaigner met een plan

Vooraleer een project op poten te zetten, kan het geen kwaad je zelfkennis wat bij te vijlen, niet? Want inzicht in je sterktes en zwaktes is toch altijd mooi meegenomen. Een interessant hulpmiddel daarvoor vond ik op deze website: www.16personalities.com.

Het zou mooi klinken als ik hier kon zeggen dat dit een onderdeel was van een strategie, maar ik ben bij deze website terechtgekomen op dezelfde manier waarop ik bij 80 procent van mijn informatie terechtkom: via puur toeval. Maar zoals zo vaak blijkt het dan wonderwel in the present picture te passen.

Volgens die test ben ik namelijke een Campaigner, en wat ik daarover te lezen kreeg, sloeg al meteen de brug naar mijn vorige én mijn volgende blogpost:

Campaigners are fiercely independent, and much more than stability and security, they crave creativity and freedom.

Meer woorden moeten daar dus al niet aan vuilgemaakt worden.

Het mooie is dat je er ook een lijstje sterktes en zwaktes bij gepresenteerd krijgt. Ik heb namelijk een plan (of eigenlijk: een aantal plannen) en om die gerealiseerd te krijgen, zal ik toch een beetje rekening moeten houden met deze zwakke punten:

Poor Practical Skills – When it comes to conceiving ideas and starting projects, especially involving other people, ENFPs have exceptional talent. Unfortunately their skill with upkeep, administration, and follow-through on those projects struggles. Without more hands-on people to help push day-to-day things along, ENFPs’ ideas are likely to remain just that – ideas.

Find it Difficult to Focus – ENFPs are natural explorers of interpersonal connections and philosophy, but this backfires when what needs to be done is that TPS report sitting right in front of them. It’s hard for ENFPs to maintain interest as tasks drift towards routine, administrative matters, and away from broader concepts.

Nu heb ik dat hier niet klakkeloos overgenomen gewoon omdat dat op die website staat, maar omdat ik weet dat dit daadwerkelijk mijn zwakke punten zijn wanneer het aankomt op het uitwerken van een project. Het blijft hier nogal snel bij krabbels in een boekje en post-its op de muur.

Daarom heb ik besloten in de volgende blogposts mijn plannen hier te delen (KEI-GRELLIG). Want als er meer mensen van op de hoogte zijn, dan verhoogt dat een beetje de druk. En op die manier krijg ik het misschien wel rond, als ik er van tijd tot tijd verslag over moet doen. (Iets wat ik hier ook al eens aangegeven heb trouwens.)

By the way, heeft deze post iemand aangespoord om ook eens de persoonlijkheidstest te doen?

Wat was het resultaat?  

En kan je je erin vinden?

 

 

 

 

 

 

 

19 gedachtes over “Een turbulente Campaigner met een plan

  1. Ha! Ik heb de meyers-briggs-test al twee keer in mijn leven gedaan. De laatste keer was dat in een cursus die ik mocht volgen van mijn werkgever. En die cursus heeft er bijna rechtstreeks toe geleid dat ik van land en van leven veranderd ben…. Ik wil de test zeker nog eens overdoen, maar daar zal ik wat tijd voor moeten inplannen, zo te zien. Ik hou je op de hoogte. Ik geloof dat ik toen een INFJ was. Benieuwd of dat nog altijd zo is.
    En heel benieuwd naar je plannen!

      1. De cursus heette ‘persoonlijk meesterschap’ en was gebaseerd op de MB-methode. Op een bepaald moment moesten we een geleide fantasie-oefening doen, waarbij we ons de ideale toekomst moesten voorstellen. Dat toekomstbeeld moesten we hardop beschrijven en dat werd door een andere deelnemer genoteerd. En dat toekomstbeeld zag er uit als mijn heden, nu.

  2. Ik deed de test en kan mij er gedeeltelijk in vinden… misschien was ik niet overal even eerlijk… Het lijkt me vreemd dat men mij geschikt vindt als ‘advocaat..?’ Dat ik een bemiddelaar ben, kan best kloppen. Maar goed, dat ik durf ontkennen wat ik niet leuk vind aan mijzelf ook… 😉

    1. Ik vind wel dat ze de namen van de types soms een beetje ongelukkig gekozen hebben, en dat die vaak andere associaties oproepen dan wat je dan onder dat type leest. De advocaat lijtk mij eerder een soort Merlijn, zoals in de tekening. Dat klinkt wel beter, niet?

      1. Misschien wel. Ik heb niet echt iets met advocaten… had er nooit mee te maken en heb er ook geen in familie of kennissenkring… Dus misschien is het zo wel, maar herken ik het niet. Net omdat ik geen advocaat ken…

    1. “Quiet and mystical, yet very inspiring…” Dat klinkt toch een beetje Panenkoek, niet?
      Wel zot dat het minst frequente type, wat die advocaten kennelijk zijn, hier bijeen schijnt te komen 🙂

  3. Ja.
    INTJ-T / Architect.
    Voor een stuk, maar ik doe de test nog wel eens opnieuw en probeer wat meer naar de extremen te scoren voor duidelijke aspecten van mezelf.

    En ik kijk uit naar je plannen !

  4. Ik ben een EFTP-T, extravert en intuïtief in de eerste plaats. Ik hou van het volgende advies: Don’t Lose That ’Little Spark of Madness’. Ik heb die test ook al eens gedaan in real life met het werk.

Geef een reactie

